Call tracking met AdCalls
Je steekt tijd én geld in het optimaliseren van campagnes. Maar hoeveel mensen nemen vervolgens telefonisch contact met je op? Meten is weten! Met AdCalls krijg je inzicht in telefonische conversies. iBiZZ vertelt jou over de vele mogelijkheden van AdCalls.
Om jouw onderneming te promoten, heb je verschillende online en offline campagnes lopen. Denk aan betaalde advertenties op Google Ads en social media óf aan advertenties in kranten en magazines. Je steekt tijd en geld in het ontwikkelen en inrichten van deze campagnes, zodat zoveel mogelijk mensen kennis maken met jouw onderneming en dienstverlening. Je stelt de campagnes steeds weer bij, zodat de campagnes optimaal presteren. Het doel: het verkrijgen van meer leads, zoals contactaanvragen, offerteaanvragen en demoaanvragen.
Hoe presteren de campagnes en hoeveel leads krijg je binnen? Je hebt inzicht in tal van interessante statistieken, zoals herkomst van websitebezoek, aantal clicks en aantal conversies. Toch is er één ding dat je niet kan meten, namelijk het aantal mensen dat naar aanleiding van jouw campagnes telefonisch contact met je opneemt. Zonde, want maar liefst 70 procent van de conversies vindt telefonisch plaats! Denk aan klanten die een grote, complexe of urgente order plaatsen. Het meten en genereren van telefonische conversies is ontzettend waardevol. Om het aantal telefonische conversies inzichtelijk te maken, kan je gebruikmaken van AdCalls.
AdCalls is call tracking-software dat online telefonische conversies meet. Het geeft inzicht in alle telefonische conversies per verkeersbron of campagne. AdCalls maakt gebruik van een JavaScript dat wordt geïmplementeerd op jouw website. Dit JavaScript laadt dynamisch een uniek telefoonnummer in op de website. De klant neemt contact op via het JavaScript-telefoonnummer en wordt direct doorgeschakeld naar jouw officiële bedrijfstelefoonnummer. Door tussenkomst van het JavaScript-telefoonnummer wordt de oproep in AdCalls geregistreerd als conversie.
Je wilt het maximale resultaat uit jouw campagnes halen. Je wilt daarom een zo volledig mogelijk beeld van alle leads uit jouw online of offline campagne. AdCalls maakt de telefonische resultaten van jouw campagnes inzichtelijk in onder andere Google Analytics, Google Ads of Google Data Studio. Aan de hand van deze data kan je je online en offline campagnes optimaliseren, evenals het in te zetten marketingbudget, de gebruikte zoekwoorden en de gebruikte kanalen. Zo verkrijg je nóg meer conversies en verbeter je jouw omzet!
iBiZZ is sinds kort Official Gold Partner van AdCalls. Onze mediaspecialisten Rob en Tim hebben verschillende trainingen gevolgd om AdCalls te implementeren en te gebruiken. Als dank voor ons partnership hebben wij een prachtige glazen award mogen ontvangen: deze prijkt op de bureaus van Rob en Tim! Wil je gebruikmaken van de call tracking van AdCalls? De mediaspecialisten van iBiZZ helpen jou graag! Zij kunnen AdCalls ook implementeren voor jouw onderneming.