Met e-mailmarketing kun je je klanten in elke fase van de klantreis helpen naar de volgende stap. Het is bij uitstek een geschikt medium voor het maken en onderhouden van relaties, delen van actuele content en het converteren van nieuwe en bestaande leads. Je werkt met e-mailmarketing aan vertrouwen, meer websitebezoeken, je branding én je vergoot de kans op een lead of bestelling.
Thomas en Ymke: ‘’E-mailmarketing wordt vaak gezien als een ouderwets middel. Klanten worden overspoeld met e-mails, het kost veel tijd en levert weinig op. Het tegendeel is waar. E-mail is een effectief kanaal, wat wanneer het goed wordt ingezet, het een van de best converterende kanalen is.’’
Met e-mailmarketing kun je je klanten in elke fase van de klantreis helpen naar de volgende stap. Het is een veelzijdig communicatiemiddel wat voor meerdere doeleinden ingezet kan worden. Maak van een twijfelende, potentiële klant een nieuwe en loyale klant.
Wanneer een klant de e-mail opent, wil je dat de totaalbeleving versterkt wordt. Dit gebeurt wanneer je huisstijl doorstroomt in elke communicatie-uiting. Door het gebruikmaken van templates gebaseerd op je huisstijl, kan je efficiënt mooie e-mails opmaken en klanten inspireren, uitnodigen, overtuigen én aansporen. Je wil je prachtige huisstijl het liefst overal laten zien, toch? Grijp daarom de kans om het door te voeren in alle communicatie!
E-mailmarketing is al jaren het middel met het hoogste rendement. Klanten melden zich aan om jouw content te ontvangen. Ze zijn dus al geïnteresseerd in je merk en communicatie, wat zal zorgen voor een hoog engagement. Enkel bij structureel en effectief gebruik worden de gewenste resultaten behaald. De potentie is groot door het hoge aantal gebruikers op dit medium. Daarnaast is e-mailmarketing het goedkoopste advertentiekanaal. Zo betaal je bij Sendinblue maar €28,- voor het verzenden van 20.000 e-mails per maand.
Het is lastig en tijdrovend om handmatig verschillende berichten naar verschillende doelgroepen te sturen. Segmentatie en dynamische content maken dit gemakkelijker. Door data te verzamelen en in te zetten kan automatisch gerichte content naar de juiste contactpersonen gestuurd worden.
Rapportages laten zien welke e-mails goed presteren en welke beter kunnen. Vervolgens kunnen A/B-testen ingezet worden om ervoor te zorgen dat minder presterende e-mails meer opens, clicks en conversies krijgen.
Personaliseer e-mails op basis van contactinformatie die beschikbaar is binnen je systemen. E-mails voelen persoonlijk aan wanneer de juiste informatie vermeld wordt. Spreek bijvoorbeeld contacten aan met hun voornaam. Hierdoor zullen de resultaten van je e-mails verbeteren en persoonlijk aanvoelen. Zo bouw je aan een goede klantrelatie.
E-mailmarketing is een krachtig communicatiemiddel en zorgt voor een persoonlijke klantbeleving in elke fase van de klantreis. Ben je na het lezen van dit artikel geïnteresseerd in e-mailmarketing? De specialisten van ibizz staan voor je klaar om je hierbij te begeleiden. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.