• Home
  • Over iBiZZ
  • Portfolio
  • Diensten
  • Contact
  • Team iBiZZ
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Blog
  • Recruitment
  • Intranet
+31 (0) 76 - 504 704 7
  •  Instagram
  •  Facebook
02 jun

And the Story continues…

  •  LinkedIn
  •  Facebook
  •  Twitter

Met de aankondiging van LinkedIn dat ook zij met een story-mogelijkheid komen is de verzameling compleet wat betreft story-functies op social media.

Waar het allemaal begon

De story-functie kent zijn oorsprong eigenlijk bij Snapchat: hét platform voor tijdelijke content die na 24 uur weer verdwijnt. Een mooi antwoord op het feit dat wanneer je iets op internet zet het blijvend is en nog jaren rond kan zweven, wat natuurlijk zijn keerzijde heeft. Om toch luchtige content te delen is het gebruik van stories drempelverlagend, het verdwijnt immers na 24 uur weer. Na Snapchat was Instagram het volgende medium dat met een story-functie kwam. Wederom bleek dit een succesvolle move: de stories op Instagram worden steeds meer bekeken. En aangezien Instagram tegenwoordig onder de portefeuille van Facebook valt kon het ook niet lang uitblijven dat er op Facebook ook een story-functie verscheen.

Last but not least: LinkedIn Stories

Linkedin StoriesHet idee is precies hetzelfde zoals bij de andere social media: bovenin de homepage staan alle stories van de mensen die je volgt achter elkaar verzamelt. De content die hierin geplaatst wordt verdwijnt automatisch na 24 uur. De functie wordt nu langzaamaan uitgerold binnen LinkedIn. Het kan dus zijn dat het bij jezelf nog niet zichtbaar is. De meningen over de komst van LinkedIn Stories zijn verdeeld, LinkedIn is immers een heel ander soort platform dan een Facebook of Instagram. Zakelijke berichten, b2b-georiënteerd, past daar een luchtige story-functie wel bij?

Wat adviseert onze iBiZZ-expert?

Wij denken dat de story-functie een ontzettend leuk verlengstuk kan zijn voor de branding van jouw bedrijf of storytelling van jouw werkzaamheden. Oók op LinkedIn. Maar alles valt of staat ook hierin met het plaatsen van de juiste content. Probeer de story-functie niet alleen te zien als extra tool voor alleen maar verkoopgerichte berichten. Welke content ideeën passen dan wel heel goed bij gebruik van LinkedIn Stories? Gebruik de story-functie voor:

  • Q&A’s: laat je kennis zien en beantwoord vragen die je regelmatig binnenkrijgt in stories;
     
  • Employee advocacy: werknemers die een dag een story-takeover doen en een kijkje geven in hun werkzaamheden via LinkedIn;
     
  • Behind the scenes: wat gebeurd er allemaal op de werkvloer? Denk hierbij ook aan funny facts.
     
  • Interactie: werk aan de relatie met je volgers & potentiele klanten. Stel vragen (dit kan inmiddels ook goed via de nieuwe poll-functie binnen LinkedIn bijdragen);
     
  • Deel tips; deel korte nieuwsfacts over je branche: laat zien dat jouw kennis op orde is. Je kunt hierin ook verwijzen naar artikelen die je als bijdrage geplaatst hebt waarin je er verder op ingaat.

 

Meer tips en/of content nodig voor jouw LinkedIn activiteiten? iBiZZ staat voor je klaar!

Terug naar overzicht
Let's talk story
Nieuwsgierig?
  • Kom in contact
    info@ibizz.nl
    +31 (0) 76 - 504 704 7
    •  Instagram
    •  Facebook
    •  Youtube
    •  LinkedIn
  • Of kom langs
    Trivium 76 (8e etage)
    4873LP Etten-Leur
© 2023 iBiZZ - Alle rechten voorbehouden
  • Sitemap
  • Disclaimer