
Een merk in de markt zetten? Je hebt een steengoed concept nodig. Een concept dat creatief en onderscheidend is. Een concept dat in lijn is met jouw corporate story. Bij iBiZZ zoeken we net zo lang naar het juiste concept tot wij (én jij) tevreden zijn.
Before we begin. Aan een steengoed concept gaat een diepgaand merkstrategietraject vooraf. Tijdens dit traject zoomen onze strategen in op de positionering van jouw merk. Wat is jouw onderscheidend vermogen? Wie is jouw ideale klant en welke reis doorloopt deze klant? Samen komen wij tot een heldere corporate story met een onderscheidende positionering, scherpe propositie en duidelijke merkstrategie.
Is de strategie uitgedokterd? Send in the creatives! Onze artdirectors, designers en copywriters maken een vertaalslag van strategie naar beeld en tekst. Welke kleuren brengen het verhaal over? Welk lettertype oogt perfect? Welke beelden zorgen voor beleving en welke tone of voice past hierbij?
Een concept is herkenbaar en uniek. Een concept wordt bovendien in alle lagen van de communicatie doorgevoerd. Alle te ontwikkelen communicatiemiddelen moeten aan dit concept voldoen. In een brand manual worden de richtlijnen voor onder andere typografie, kleurgebruik, beeldgebruik, fotografie, video en tone of voice vastgelegd.