Een onderneming staat of valt met de doelgroep. Dus ken je klant. Voordat een merk de wereld in gebracht wordt, moet je dan ook duidelijk op papier hebben wie jouw doelgroep is. Om deze waardes zo goed mogelijk vast te leggen, maakt iBiZZ gebruik van persona-analyses.
iBiZZ analyseert doelgroepen in de breedste zin van het woord. Geen standaard doelgroepsbepaling of marktanalyse, bij ons is ieder project uniek. Zo behandelen wij de bedrijven die bij ons aankloppen ook. Er zijn veel manieren om erachter te komen wat een bezoeker bezig houdt. Eén daarvan is de persona. Want zeg nu zelf; wie droomt er nu niet van de perfecte klant.
Een bijzonder verhaal verdient bijzonder publiek. Om dit publiek op de juiste manier te bereiken, kun je ervoor kiezen om de doelgroep te benaderen via interviews, focusgroepen of gebruik te maken van statistiek. Wij geloven niet in alleen maar cijfers. Wij willen weten wat de klant bezighoudt, wat de behoeften zijn en wat voor ambities hij heeft. Daarom brengen we samen met jou de ideale klant in kaart.
Een persona biedt mogelijkheden. Maar om te profiteren van deze voordelen, komt er meer bij kijken dan een simpel profiel opstellen. Een persona is namelijk geen garantie voor succes. Je moet altijd weten waar de doelgroep op dit moment mee bezig is. Om succes te garanderen testen wij constant of het persona nog aansluit bij de wensen van jou en jouw klanten. Een doorlopend proces.