
In Zuid-West Brabant is Bravis ziekenhuis een bekende naam, maar tot 2015 ging het Bravis ziekenhuis door het leven als het Franciscus ziekenhuis en het Lievensberg ziekenhuis. Deze twee Brabantse ziekenhuizen fuseerden en gingen samen verder.
In 2015 zijn het Franciscus Ziekenhuis in Roosendaal en het Lievensberg ziekenhuis
in Bergen op Zoom gefuseerd. Samen versterken de ziekenhuizen de regionale
kwaliteit van zorg. iBiZZ heeft de naam en het beeldmerk van het nieuwe
fusieziekenhuis ontwikkeld. Tijdens het naamgevingstraject werden er in de hele
organisatie brainstormsessies gehouden. Iedereen had inspraak. Het resultaat
is Bravis. 'Bravis' is een kernachtige verwijzing naar de Brabantse roots en het
Engelse 'brave'. 'Vis' is de Latijnse term voor kracht.
Met alleen een nieuwe naam ben je er niet. Want hoe wordt het fusieziekenhuis in de gezondheidsmarkt gezet? Hoe positioneer je Bravis? In een intensief merktraject bedachten we een onderscheidende positionering, formuleerden we een scherpe propositie en ontwikkelden we een duidelijke merkstrategie. Hieruit vloeide de pay-off ‘Samen word je beter’ voort. De nieuwe huisstijl voerden wij direct door in de signing en de bewegwijzering van de ziekenhuizen.
De naam, huisstijl en merkpositionering werden vergezeld door een nieuwe website met gebruiksvriendelijk CMS. In diverse grondige brainstormsessies bepaalden wij de structuur, inhoud en technische functionaliteiten van de website. Vervolgens zorgden we voor zoekmachineoptimalisatie en zetten we de content van de oude sites over naar de nieuwe website, waarbij de sterke posities in
Google werden behouden.
Tot slot zette iBiZZ een offline én online campagne op om de naamsbekendheid van Bravis ziekenhuis onder de inwoners van West-Brabant te vergroten, onder andere met displaycampagnes, search-campagnes en het promoten van berichten op Facebook en LinkedIn. Om de bekendheid nóg meer te vergroten, maakten wij gebruik van opvallende en niet te missen busreclame. Ook vandaag de dag zijn wij nauw
betrokken bij alle marketingactiviteiten van Bravis ziekenhuis. Zo bedachten wij een vacaturestramien voor de werving en selectie van nieuwe medewerkers, ontwierpen wij het enige echte Bravo! magazine en ontwikkelden we websites voor de Orthopedie Kliniek en het oncologiecentrum.