
Als modebewuste vrouw die op zoek is naar exclusieve kleding, ben je bij Symfony Mode aan het juiste adres. Wij kregen de eer om samen met Symfony een strategie te bedenken om hun webshop naar nieuwe hoogten te tillen. En met succes! In één jaar tijd hebben we de omzet met bijna 50% zien stijgen en het aantal bezoekers met 23%.
Symfony’s doel? Dat is om uit te groeien tot dé webshop voor exclusieve damesmode. Daar kom je niet zonder een goede strategie! Maar gelukkig kunnen wij Symfony helpen om nieuwe hoogtes te bereiken.
Voor Symfony begonnen we met het definiëren van de doelen, wat de basis vormde voor een complete online bedrijfsstrategie. Deze aanpak omvatte verschillende sub-strategieën, gericht op belangrijke KPI's zoals gemiddelde orderwaarde, conversieratio en kosten per order. Ook het aspect loyaliteit werd meegenomen in deze aanpak. Vervolgens hebben we onze marketinginspanningen afgestemd op de gekozen kanalen en strategieën. Per kanaal zijn er specifieke prestatie-indicatoren (PI's) vastgesteld om de vooruitgang te meten en aan te passen waar nodig. Zo hebben we niet alleen de online aanwezigheid van Symfony versterkt, maar ook tastbare resultaten behaald die hun bedrijfsdoelen ondersteunen.
Voor Symfony Mode schrijven we aantrekkelijke content voor diverse kledingmerken zoals Fabienne Chapot, Studio Anneloes, Alchemist, Cambio, Closed, Gustav, Oilily, Pennyblack, Bash en High. Van campagnes en social media posts tot merkenpagina's en blogberichten over de laatste trends. Maandelijks voorzien we de webshop van nieuwe content die perfect aansluit bij de interesses en het zoekgedrag van de doelgroep. Uiteraard in de passende tone of voice!
In het afgelopen half jaar hebben we bij Symfony aanzienlijke resultaten geboekt met onze SEA-campagnes. Onze campagnes omvatten o.a.:
Onze campagnestructuur is ontworpen om verschillende intenties van bezoekers aan te pakken. Shopping-campagnes genereerden de meeste aankopen, terwijl zoekcampagnes gericht zijn op zoekopdrachten. Remarketing is gericht op bekende bezoekers, en Performance Max Campagnes zijn onze primaire sales-generators.
Door deze aanpak is het conversiepercentage van Symfony met maar liefst 86% gestegen! En dat niet alleen: ook de gemiddelde bestelwaarde én ROAS (Return On Ad Spend)zijn gestegen. Effectief zijn deze advertenties dus absoluut! Maar daar stoppen we niet. We overwegen uitbreiding naar andere kanalen zoals Bing Ads, Kleding.nl, Pinterest en Stylight, om onze online aanwezigheid verder te vergroten en nieuwe kansen te benutten. Ons doel is om Symfony's online groei voort te zetten en de prestaties te blijven verbeteren.
Voor Symonfy hebben we een compleet nieuwe social media strategie opgezet. Op Facebook en Instagram hebben we diverse campagnes draaien voor Symfony, van doorlopende en maandelijkse campagnes tot remarketing campagnes. Ook maken we gebruik de winkelfuncties op social media. Winkelen op social media maakt de ervaring veel interactiever dan ‘gewoon’ online winkelen via een webwinkel. Zo kan de doelgroep aankopen direct delen met vrienden, opmerkingen en reviews van anderen lezen en interactief reageren op Story’s van winkels. Dat onze nieuwe social media strategie effect heeft mag duidelijk zijn, bij het zien van de resultaten. Zo zien we in het afgelopen jaar een stijging van 302% in Instagram volgers en een stijging van 137% in de CTR.
Ons doel met e-mailmarketing voor Symfony was duidelijk: het draaide grotendeels om het inzichtelijk maken van data en campagneresultaten, omdat deze data voorheen ontbrak. Door middel van UTM-tags en de overstap naar Brevo hebben we alle resultaten inzichtelijk gemaakt. Tevens hebben we een goednieuw e-mailtemplate ontworpen, dat perfect aansluit bij de huisstijl van Symfony én optimaal werkt op alle apparaten. Deze verbeteringen zijn niet onopgemerkt gebleven, want sinds de overstap naar Brevo zien we een stijging in het percentage omzet dat voortkomt uit e-mails: van 2,31% naar 5,81%! Nu deze resultaten meetbaar zijn kunnen we starten met het doorvoeren van optimalisaties op basis van data. Ons doel is natuurlijk om dit percentage nóg verder te laten groeien!
Symfony is goed op weg om dé webshop voor exclusieve damesmode te worden! Met onze online marketing strategie, passende content, doelgerichte SEA, betrokken social media en effectieve e-mailmarketing heeft Symfony Mode al prachtige resultaten behaald. En dat gaat in stijgende lijn verder!
Benieuwd wat we voor jouw e-commerce concept kunnen betekenen? Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe we samen jouw strategie naar een hoger niveau tillen!