
Sprangers heeft een rijke historie van maar liefst 222 jaar. De kernwaarden en het gedachtegoed die uit die historie voort zijn gekomen, moeten ook in de toekomst verder evolueren. Om dit bouwbedrijf daarbij te helpen, heeft iBiZZ een onderscheidende merkstrategie en een nieuwe positionering ontwikkeld. Mét natuurlijk een heldere kernboodschap en een consequente huisstijl.
De klant écht begrijpen, samen waarde creëren en ambities waarmaken. Daarbij hoort een sterke missie: Bouwen voor een duurzame toekomst. Dát is waar Sprangers voor staat. Onze brandmanager formuleerde, samen met Sprangers, tijdens een intensief traject een heel nieuwe positionering die hierbij past: Sprangers wil de ideale realisatiepartner zijn, die verantwoordelijk en veerkrachtig is en die op vindingrijke en creatieve wijze complexe projecten weet te realiseren. Dit komt ook tot uiting in het corporate concept én in de nieuwe payoff: ‘Sprangers. Maakt het waard.’
Bij de nieuwe positionering hoort ook een nieuwe huisstijl. Het logo symboliseert met de twee ‘haken’ de samenwerking met de klant om waardevolle projecten te realiseren. De ‘haken’ komen niet alleen terug in het logo, maar worden ook elders gebruikt om bijvoorbeeld teksten of afbeeldingen te omkaderen. In een brandbook hebben we tot in detail beschreven hoe het logo wél en juist niet gebruikt mag worden en hoe de beeldtaal en huisstijldragers van Sprangers eruit zien.
Om zowel het eigen bedrijf als de buitenwereld kennis te laten maken met het nieuwe Sprangers hebben onze marketingdeskundigen een doorwrocht communicatieplan opgesteld. Daarin staat de communicatiestrategie omschreven en een gedetailleerde planning, uitgesplitst in doelgroepen, middelen en boodschappen. Zo kan niemand in de branche meer om Sprangers heen.