Jouw keuken is niet alleen om eten te bereiden. Vaak wordt er ook samen gegeten. Er wordt samen gelachen, gehuild, er worden pleisters geplakt, schoenen gepoetst, scherven gelijmd, taart gesneden, met passie gekookt of met tegenzin afgewassen. Iedere keuken vertelt een eigen verhaal. Om de keukens van Superkeukens een persoonlijke noot mee te geven, is het merk onderworpen aan een rebranding, inclusief nieuwe online en offline presence!
Superkeukens heeft veel concurrentie. Om zich van deze grote schare concurrenten te onderscheiden, wil Superkeukens een andere weg inslaan. Het projectteam van iBiZZ – bestaande uit een brandmanager, strategisch adviseur, art director en projectmanager – stak de koppen bij elkaar en zette een merktraject op. In diverse merksessies met de franchiseraad van Superkeukens werd een nieuwe brandstory geformuleerd. Hierin krijgt de consument de hoofdrol, want de ideale keuken ziet er voor iedereen anders uit. De bijbehorende pay-off is ‘Jij maakt ‘m super’.
De nieuwe brandstory wordt ondersteund door een bijpassende huisstijl. Warm, persoonlijk en de gebruiker staat centraal. Om de voorwaarden van de nieuwe huisstijl vast te leggen, heeft iBiZZ een huisstijlhandboek gecreëerd. Hierin staat exact benoemd hoe de pay-off gebruikt wordt, hoe foto’s het beste tot hun recht komen, hoe het logo gepositioneerd wordt en hoe socialmediaposts eruit zien. Zo zorgen wij voor een eenduidige huisstijl. Een huisstijl waar je niet meer omheen kunt!
iBiZZ ontfermt zich al jaren over de marketing van Superkeukens. Zo hebben wij in de loop der jaren de online aanwezigheid van Superkeukens vergroot, onder andere met een gebruiksvriendelijke website die tal van bruikbare leads opleverde. Om de website aan te laten sluiten op de nieuwe brandstory, hebben wij binnen het bestaande WiNGZZ-CMS een geheel nieuw webdesign gemaakt. Een responsive design waarin beleving centraal staat, maar waarin de goede leads niet verloren gaan! Een belangrijke leadgenerator is het inspiratieboek, eenvoudig aan te vragen via de website.
Heb je ‘m al gespot, de nieuwe televisiecommercial van Superkeukens? Gelijktijdig met de lancering van de vernieuwde site, is er een tv-flight verschenen. De commercial geeft de nieuwe brandstory perfect weer, want je ziet allerlei mensen in hún persoonlijke keuken. De commercial is ontwikkeld door Retail Republic en deze vergroot de offline presence van Superkeukens.
Om top-of-mind te zijn én te blijven, is Superkeukens prominent aanwezig op social media en in de zoekmachines. Onze contentmarketeers en mediabeheerders werken nauw met elkaar samen om relevante, persoonlijke en inspirerende content te creëren en deze op de juiste manier te verspreiden. Denk aan socialmediacampagnes op Facebook en Instagram en de inzet van Google AdWords en Display Bannering.