Sinds 1904 domineren de robuuste stadsfietsen van Union het straatbeeld. Met jarenlange ervaring is Union ijzersterk in de stad. Maar ook een bewezen merk moet actueel blijven. Samen met Union bracht iBiZZ het befaamde fietsmerk terug in de stad. Nieuwe modellen, nieuwe formule.
Union is één van de meest historische fietsenmerken van Nederland. Oer-Hollands en degelijk. Op iedere vijf meter kom je in Amsterdam een Union-fiets tegen. Toch was het hoog tijd om het merk nieuw leven in te blazen. Compleet met hernieuwende merkbeleving, nieuwe huisstijl, bijpassende communicatiemiddelen en fancy video’s en foto’s. Maak kennis met het nieuwe Union. Het Union van nu.
Waar begin je? iBiZZ is met Union om de tafel gaan zitten voor een paar intensieve brainstormsessies. Wat is de onderscheidende positionering van Union en welke merkstrategie past hierbij? De uitkomsten waren duidelijk. De fietsen van Union zijn gemaakt voor de straat. Voor het leven in de stad. Stevig en robuust. Deze profilering vormde de basis.
De basis is gelegd. De volgende stap is een nieuwe website. Een strakke, responsive website met een intuïtieve usability en een SEO-technische optimalisatie. Op de website wordt de nieuwe dames- en herencollectie getoond. Eenvoudig en zonder te veel poespas. De fietsen staan centraal. Dankzij een handige integratie kunnen de fietsen eenvoudig besteld én opgehaald worden bij de dichtstbijzijnde Union-dealer. Zo kan je fietsend (en fluitend!) de winkel verlaten.
Om het hernieuwde merk in de kijker te spelen, moest beeld de overhand krijgen. Het team van iBiZZ ging op fieldtrip om foto’s en video’s te ontwikkelen. In een fotosessie werden de fietsen in de spotlights gezet. Tegen de rauwe achtergrond van steden als Rotterdam en Amsterdam. Ook creëerden wij een spannende video waarmee het merk in één klap nieuwe bekendheid kreeg. Union is back!
Een sterk merk bouwen is precisiewerk. Iedere schakel moet kloppen. Met de stalen rossen van Union trotseert men weer, wind én stoepranden. Deze kernwaarden moesten daarom terugkomen in iedere vorm van communicatie en promotie. Zowel de online als offline campagnes werden opgezet, uitgevoerd en vastgelegd door iBiZZ. Van SEO en SEA tot socialmediamanagement. Met unieke winacties en socialmediacampagnes als de BBQ-fiets werd het bereik alleen maar verder vergroot.