
De jeugd heeft de toekomst. Maar soms hebben jongeren hulp nodig om grip op hun toekomt te krijgen. Bijvoorbeeld vanwege ernstige gedragsstoornissen of omdat ze met Justitie in aanraking zijn gekomen. Stichting Jeugdzorg Sint Joseph biedt in West-Brabant en Limburg al bijna honderd jaar zeer specialistische hulp aan deze jongeren. Na al die jaren werd het tijd voor een nieuwe naam: Via Jeugd!
De naam ‘Via Jeugd’ heeft meerdere lagen en betekenissen. ‘Via’ is Latijn voor ‘weg’, maar betekent ook ‘met behulp van’. Met deze naam laat Via Jeugd zien dat ze een station is op de weg van de ontwikkeling van jongeren die het moeilijk hebben. In de nieuwe huisstijl zijn de oorspronkelijke groentinten behouden gebleven, maar is de look & feel fris en eigentijds. In het logo is niet alleen het woord ‘Via’ gestileerd weergegeven, maar zijn ook een jongere herkenbaar waarover een volwassene zich ontfermt.
Laten zien wat je doet. Waar je voor staat. Hoe je werkt. En dat niet alleen zélf vertellen, maar vooral ook jongeren en partners aan het woord laten in een magazine waarin tekst en beeld elkaar aanvullen. Laat dat maar aan de tekstschrijvers en designers van iBiZZ over! In het Via Jeugd Magazine komen alle facetten van de specialistische jeugdzorg van Via Jeugd op een sprankelende en afwisselende manier aan bod.
Via Jeugd combineert een schat aan ervaring met een enorme drive om jongeren grip te geven op hun toekomst. iBiZZ ontwierp een slimme nieuwe website, waarop zowel jongeren en hun ouders als ketenpartners alle informatie kunnen vinden over de specialistische jeugdzorg van Via Jeugd. Met herkenbare fotografie en begrijpelijke taal laat Via Jeugd online zien wie ze is.
Van pen tot entreebord, van envelop tot visitekaartje: alle huisstijldragers van Via Jeugd moesten worden voorzien van het nieuwe logo. De designers van iBiZZ hebben de nieuwe huisstijl op een creatieve manier doorgevoerd in mooie, functionele ontwerpen. Bovendien heeft elke locatie en expertise van Via Jeugd een nieuwe brochure gekregen.