
Hoe reguleren we nu het beste de toestroom op Woonboulevard Breda XXL? Een algemene indicatie van daluren was niet genoeg om de bezoekersaantallen op Woonboulevard Breda XXL in de hand te houden in deze coronatijd. De gemeente dreigde in te grijpen, omdat mensen massaal de weg nog wisten te vinden naar de woonboulevard. Voor de winkeliers natuurlijk superfijn in deze onzekere tijd, maar ook voor hen is het ongunstig als het te druk wordt op de woonboulevard.
Veilig shoppen staat boven alles, in het belang van iedereen. “Juist daarom zijn we samen met de klant gaan zoeken naar de beste oplossing op lange termijn, want dit probleem blijft helaas nog wel even van kracht”, zo zegt Riona Dietvorst-Doolaard, senior projectmanager bij iBiZZ.
Het meer thuis zitten heeft zeker effect op de huis-, tuin- en keukenbranche. Mensen pakken nu nog meer dan normaal projecten thuis aan, en een bezoekje aan Woonboulevard Breda XXL maakt daar zeker onderdeel van uit. Dit vraagt echter om creatieve en snelle oplossingen om die bezoekjes zo goed mogelijk te laten verlopen. Via on- en offline kanalen houden wij mensen en winkeliers op de hoogte van alle coronamaatregelen, maar in deze situatie was er meer nodig: een actuele tracker van de bezoekers op Woonboulevard Breda XXL.
“En zo kom je als iBiZZ-team voor een leuke uitdaging te staan, waarbij techniek en marketing samen gebracht moeten worden tot een creatieve en snelle oplossing. En laat dat nu net één van onze sterkste punten zijn!”, aldus Martijn van Well, strategisch directeur bij iBiZZ.
Door middel van video-analytics, een product van technology bedrijf Future Connections, bouwden wij een live tracker waarmee auto’s worden geteld op Woonboulevard Breda XXL.
Uiteraard helemaal met inachtneming van de AVG privacy regels. Deze telling staat nu automatisch gekoppeld aan de online kanalen van Woonboulevard Breda XXL, zoals de website, Google Ads, Google my Business en Social media. Zo kunnen de woonboulevard bezoekers altijd checken hoe druk het is op de woonboulevard.
De druktemeter maakt door middel van de stoplichten direct duidelijk hoe de live situatie is. Deze applicatie bouwden wij op maat om veilig winkelen te kunnen garanderen, iets waarbij alle partijen baat hebben. Coronatijd vraagt om adequaat handelen, creatieve oplossingen en out of the box denken.
Zoek je in Google op ‘Woonboulevard Breda’ dan verschijnt bovenaan de Google Ads advertentie. Tussen 09:00 ’s morgen en 21:00 ’s avonds worden de specifieke druktemeter Ads vertoond. Eens per 15 minuten wordt de huidige status automatisch daarvan bijgewerkt zodat ook deze altijd up-to-date is. Op basis van de huidige status worden de advertenties en sitelinks aangepast. “Om ieder het kwartier een update te kunnen geven moesten we slim omgaan met de mogelijkheden binnen Google Ads en feed management. Normaal gesproken kan er één keer in het uur geüpdatet worden. Door gebruik te maken van een advertentieplanning en meerdere projecten konden we dit opschalen,” aldus Rob van der Heijden – SEA specialist bij iBiZZ.