User experience (UX) is overal, zeker op het web. Dat moet ook wel, aangezien dat is waar het gros van de klanten te vinden is. In een fractie van een seconden heeft de bezoeker een gevoel bij jouw merk, product of dienst. Aan iBiZZ de taak om de beleving zo goed mogelijk te laten verlopen.
Alles draait om gebruiksvriendelijkheid. Maar niet iedere bezoeker kijkt hetzelfde tegen bepaalde dingen aan. Waar de één het liefst een korte en bondige one-pager bezoekt, willen andere bezoekers liever een standaard navigatie. De kunst is om uit te zoeken hoe jouw doelgroep zo lang mogelijk blijft plakken.
Het ene scherm is het andere niet. Daarom delen wij onze ontwerpen zo in, dat de boodschap áltijd overkomt. Op apparaten, groot en klein. Dat betekent dat er soms geschrapt moet worden. Pijnlijk, maar het loont. Mobile-first ontwerpen wordt ook steeds vaker ingezet voor onze klanten. Alles met het oog op gebruiksvriendelijkheid.
Een sterk ontwerp verzendt een boodschap die binnenkomt. Dat gaat verder dan een minimalistisch logo, perfect afgestemde kleuren of een overzichtelijke website-indeling. Om de beleving van de klant de vergroten wordt in iedere stap van het proces aandachtig gekeken naar gebruiksvriendelijkheid. Denk bijvoorbeeld aan webteksten, marketingplannen, bedrijfsfoto’s en evenementen.