Continu met klanten in gesprek blijven is belangrijk. Want slechte recensies kunnen een reputatie flinke schade toebrengen. Terwijl tevreden klanten vaak weer nieuwe klanten genereren. Goede webcare is daarbij van groot belang.
Een klacht op social media is vervelend. Voor de klant, want die wil een oplossing voor zijn probleem. Maar ook voor het betreffende bedrijf. Gelukkig zijn er manieren om dit op een goede manier op te lossen. Door de reacties op socialmediakanalen te monitoren en daar adequaat op te reageren, kan imagoschade worden voorkomen. Wij kunnen daarmee helpen.
Een van de tools die we gebruiken bij webcare is Coosto. Deze social media management software maakt inzichtelijk of, en hoe, gebruikers op social media over een merk praten. Zijn de reacties neutraal? Positief? Of juist negatief? De inzichten die Coosto biedt, helpen om bij te kunnen sturen in de online communicatie met de doelgroep.
Wilt u graag dat klanten 24 uur per dag met u in contact kunnen zijn? Maar hebt u zelf niet de tijd of de middelen om dat te realiseren? Dan biedt een chatbot uitkomst. Die geeft antwoord op heel veel vragen, is 24/7 beschikbaar, spreekt desgewenst meerdere talen en houdt geen koffiepauze. Chatbots lijken steeds meer op mensen in hun taalgebruik. En kan de chatbot toch niet meteen antwoord geven op een vraag? Dan vindt uw klant het niet meer zo erg om even te wachten. Hij heeft immers al zijn vraag kunnen stellen en voelt zich serieus genomen.