• Home
  • Over iBiZZ
  • Portfolio
  • Diensten
  • Contact
  • Team iBiZZ
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Blog
  • Recruitment
  • Intranet
+31 (0) 76 - 504 704 7
  •  Instagram
  •  Facebook
27 aug

Vind de perfecte kandidaat met Google Jobs

  •  LinkedIn
  •  Facebook
  •  Twitter

Google Jobs is eindelijk beschikbaar in Nederland! Vanaf nu worden vacatures weergegeven in een aparte widget, zodat ze beter opvallen. Hoe kan dit jou helpen bij je werving? Hoe gebruik je het precies? Enne… kost het eigenlijk geld?  

Om met de laatste vraag te beginnen: nee. Google for Jobs is kosteloos te gebruiken. Het is echter niet zo dat Google for Jobs het plaatsen van advertenties overbodig maakt. De Google for Jobs-widget wordt namelijk weergegeven ónder de advertenties (maar boven de reguliere zoekresultaten). Om helemaal boven aan de pagina te verschijnen, blijft adverteren noodzakelijk. 

Hoe komt een vacature in Google for Jobs? 

Om in Google for Jobs te verschijnen, moet een vacaturetekst voorzien zijn van structured data. Dat zijn stukjes code in de website, waarmee je bijvoorbeeld de vacaturetitel, standplaats, salarisindicatie en functie-eisen herkenbaar maakt voor het Google-algoritme. Zodra Google je site doorzoekt, stuit de zoekmachine via de code op de structured data en wordt de vacature in Google for Jobs weergegeven.  

Leuk, maar levert het ook meer sollicitanten op? 

Waarschijnlijk wel! In Nederland staat Google for Jobs nog in de kinderschoenen, maar in bijvoorbeeld de Verenigde Staten bestaat het al een stuk langer. De resultaten daar zijn behoorlijk spectaculair. Recruitmentplatform Ere.net – met zo’n 4.000 klanten – meldt een stijging van het directe verkeer naar de websites van hun klanten van zo’n 134%. Bovendien steeg het aantal sollicitaties via direct verkeer naar de websites (dus niet via jobboards) met maar liefst 350% in vergelijking met het jaar daarvoor. En omdat de algoritmes van Google slim zijn, worden de vacatures alleen aan relevante gebruikers getoond. De kwaliteit van de sollicitaties neemt daardoor toe. 

Klinkt goed. Ik wil ook beginnen met Google for Jobs! 

Dat kan. Onze experts kunnen ook in jouw vacatures de benodigde structured data invoegen. Zo heb je een streepje voor op de concurrentie en is jouw vacature beter zichtbaar. Het is daarvoor wel belangrijk om op deze drie punten te letten: 

  • Kies een gangbare functietitel. ‘Organisatorische duizendpoot’ klinkt leuk, maar als zoekterm is ‘Officemanager’ een stuk effectiever.  
  • Een functiebeschrijving van minimaal 400 woorden zorgt ervoor dat je beter zichtbaar bent. In dit geval is korter dus zeker niet beter.  
  • Geef een heldere salarisindicatie op. Dit vindt Google erg belangrijk en het verhoogt dus de kans op een goede ranking.  


Meer weten? 

Zeker in de zorg, de IT en het onderwijs is nog altijd krapte op de arbeidsmarkt. Crisis of niet. Zorg er daarom voor dat jouw vacatures optimaal zichtbaar worden. De experts van iBiZZ helpen daar graag bij. Wil je weten hoe we dat doen? Maak een afspraak en ontdek hoe jouw vacatures beter kunnen scoren!  

Terug naar overzicht
Let's talk story
Nieuwsgierig?
  • Kom in contact
    info@ibizz.nl
    +31 (0) 76 - 504 704 7
    •  Instagram
    •  Facebook
    •  Youtube
    •  LinkedIn
  • Of kom langs
    Trivium 76 (8e etage)
    4873LP Etten-Leur
© 2023 iBiZZ - Alle rechten voorbehouden
  • Sitemap
  • Disclaimer