Haal meer rendement uit je bezoekers met CRO

Ontvang je al veel gericht verkeer op je webshop of website, maar heb je het idee dat je nog niet voldoende rendement haalt uit deze bezoekers? Wil je de orderwaarde van de gemiddelde bestelling verhogen? Of vraag je jezelf af waarom bezoekers nét op het laatste moment afhaken in het orderproces? Dan is het tijd om een CRO-specialist in te schakelen.

De voordelen van Conversion Rate Optimization (CRO)

  • Zorgt voor een hoger rendement uit bestaande websitebezoekers
  • Geeft inzicht in de obstakels van je website
  • Verbetert jouw website met een data gedreven aanpak

Wat is Conversion Rate Optimization (CRO) precies?

In de dynamische wereld van online marketing draait alles om conversie. Maar wat houdt Conversion Rate Optimization (CRO) eigenlijk in? Bij CRO draait het om het optimaliseren van je website op basis van gedragsanalyses en tests. We duiken dieper in de belevingswereld van je potentiële klanten en onderzoeken welke elementen hun besluitvormingsproces beïnvloeden.

Van de kleur van knoppen tot de inhoud van je content, elk detail kan het verschil maken. Door verschillende pagina varianten te testen, onthullen we wat écht werkt voor jouw doelgroep. Waar haken ze af? Welke aspecten trekken hun aandacht? En nog belangrijker, hoe transformeren we deze inzichten in concrete acties die de conversie verhogen?

Met CRO tillen we jouw website naar een hoger niveau, zodat bezoekers niet alleen blijven hangen, maar ook daadwerkelijk converteren. Maak van elke klik een kans met Conversion Rate Optimization!

Hoeveel omzet laat jij liggen?

Conversion Rate Optimization is een goede manier om meer omzet uit bestaande bezoekers te halen. Omzetgroei kun je realiseren door meer verkeer in te kopen, maar dat kan ook door de pijnpunten van je website op te sporen en deze vervolgens te verbeteren.

Conversie optimalisatie betaalt zich terug

Wat gebeurt er nadat bezoekers op jouw website zijn beland? Realiseren ze de gewenste actie of haken ze af? Het is hoogstwaarschijnlijk dat je website dagelijks omzet verliest zonder dat je precies weet waar. Je doet wat aanpassingen, maar hoe weet je of het echt verbetert?

Stel je voor dat het vereenvoudigen van het bestelproces leidt tot meer aankopen. Of dat een specifieke kleur of tekst op je website beter werkt dan een andere. Door consequent te meten, optimaliseren en analyseren kun je het conversiepercentage van je website verhogen.

Dat is waar conversie optimalisatie om draait. Elke euro geïnvesteerd in CRO betaalt zich terug. Elke obstakel dat je wegneemt resulteert vanaf dat moment in dagelijkse omzet. Als je actief bent in de digitale wereld, is het niet de vraag óf je CRO moet inzetten, maar wanneer je ermee begint.

Is CRO-marketing voor iedereen interessant?

Is CRO-marketing voor iedereen interessant?

CRO-marketing biedt waardevolle inzichten voor elk bedrijf dat streeft naar online succes. Het analyseren van de websiteflow en het identificeren van pijnpunten is cruciaal voor het optimaliseren van de gebruikerservaring. Maar, is CRO-marketing geschikt voor jouw bedrijf?

Bij het beoordelen van de geschiktheid van CRO-marketing kijken onze experts naar het volwassenheidsmodel. Dit model biedt een leidraad om te bepalen of jouw bedrijf klaar is voor CRO-marketing. Belangrijk hierbij is de hoeveelheid verkeer op je website. Pas wanneer je minimaal 1.000 conversies of 30.000 sessies per maand hebt, wordt A/B-testen echt interessant.

Benieuwd of jouw bedrijf klaar is voor de voordelen van CRO-marketing? Laat onze specialisten je begeleiden naar een online strategie die resultaten oplevert!

Transformeer jouw platform voor maximale conversies met ibizz

Transformeer jouw platform voor maximale conversies met ibizz

Bij ibizz gaan we verder dan alleen het identificeren van problemen op je platform. We zijn pioniers in het vinden van oplossingen die écht renderen. Ons doordachte proces, dat draait om onderzoek, prioritering, hypothesen stellen en testen, garandeert dat we samen werken aan de optimalisaties die jou de grootste voordelen opleveren. Of het nu gaat om het verbeteren van het bestelproces of het optimaliseren van de gebruikservaring, wij maken weloverwogen keuzes die jouw conversies een boost geven.

Klaar om jouw platform te transformeren en je conversieratio te verhogen? Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe ibizz jou kan helpen om het maximale uit je online aanwezigheid te halen.

Neem contact met ons op

Opzoek naar bezoekers die echt converteren?

Algemeen

Thomas Huijser en Bas van Bers

Thomas Huijser en Bas van Bers

Product Owner Data & Automation en Marketing strateeg

Liever direct contact?
Superkeukens

Superkeukens

Het bereiken van KPI’s met een super samenwerking

Vermetten

Vermetten

Employer branding campagne zonder gedoe