Zoekmachine adverteren (SEA)

Ik google, jij googelt, hij heeft gegoogled. Google is een werkwoord geworden. Alleen dat al onderstreept het belang van zoekmachines in ons dagelijks leven. Zoekmachines zijn niet meer weg te denken. Het is dus geen verrassing dat gericht adverteren op deze kanalen big business is. Of het nu Google, Bing of een andere zoekmachine is. Er zijn tal van mogelijkheden om op deze zoekmachines te adverteren. Wat de juiste strategie is, en hoe je deze campagnes gericht inzet is key. ibizz helpt je hierbij.

Geef de effectiviteit van jouw online marketing een boost

Het inzetten van zoekmachine adverteren kan een flinke uitdaging zijn. Een uitdaging waar bedrijven veelal mee worstelen. Zij willen resultaten, maar wat ze zien is anders: ze zijn niet gericht op de juiste of meest effectieve aanpak, waardoor de kosten per klik oplopen en het gewenste resultaat nergens te zien is. Jouw advertenties efficiënt inzetten vraagt om zorg, tijd en aandacht. Dat is precies hoe ibizz het aanpakt. Onze SEA specialisten zorgen met effectieve campagnes dat jouw online marketing wordt verbeterd én dat jouw bedrijf op de kaart wordt gezet.

De weg naar resultaten

Iedere klant is uniek. Dat weten we. Daarom passen wij onze aanpak aan zodat deze bij jouw business, markt en doelgroep past. Samen zorgen we ervoor dat jij resultaten gaat zien. En wel op deze manier:

1. Get to know

Welke online marketing programma’s gebruik je al? Wat zijn de USP’s? Wat is de doelstelling? Om erachter te komen of SEA iets voor jou is en waar de kansen liggen, verdiepen we ons graag in jouw bedrijf. Daarom beginnen we onze samenwerking met een SEA vragenlijst en kijken we waar de kansen liggen.

2. Strategie

De juiste strategie is de key voor online zichtbaarheid. Graag onderzoeken onze specialisten in hoeverre SEA interessant is voor de klant. Onze slimme strategieën en nauwkeurige berekeningen leiden tot een op maat gemaakt voorstel. Klaar voor het resultaat? Wij zorgen dat je verbluft raakt.

3. Effectieve campagnes

Klaar om de doelgroep te bereiken? Met onze strategie richten we de eerste campagnes in. We gaan vol gas en zetten de juiste kanalen en advertenties in beweging om jouw boodschap bij de juiste mensen te brengen.

4. Monitoren

Om het gewenste resultaat te behalen, monitoren we de campagnes continu. Wanneer nodig, worden deze campagnes geoptimaliseerd. Zo zorgen wij ervoor dat alles uit de campagnes worden gehaald.

Ons SEA-proces in 4 stappen

Kennismaking & kansenanalyse
  • Kennismaking & kansenanalyse
  • Strategie & campagnes op maat
  • Opzetten & livegang
  • Monitoring & optimalisatie

We starten met een intake, waarin we je doelen, doelgroep en huidige advertentieprogramma’s verkennen. Hieruit vloeit een gerichte SEA-vragenlijst.

Strategie & campagnes op maat
  • Kennismaking & kansenanalyse
  • Strategie & campagnes op maat
  • Opzetten & livegang
  • Monitoring & optimalisatie

Doelgroepsegmentatie en strategie vertalen we naar advertenties: zoekcampagnes, performance max, shopping, discovery of display. Alles afgestemd op jouw kanaalkeuze & doelstelling.

Opzetten & livegang
  • Kennismaking & kansenanalyse
  • Strategie & campagnes op maat
  • Opzetten & livegang
  • Monitoring & optimalisatie

Advertentiegroepen, conversietracking, advertenties en extensies worden ingericht door onze specialisten. We gaan live met doelgerichte campagnes.

Monitoring & optimalisatie
  • Kennismaking & kansenanalyse
  • Strategie & campagnes op maat
  • Opzetten & livegang
  • Monitoring & optimalisatie

Doorlopend werken we aan performance: CPC-verlaging, A/B-testen, zoektermen- en concurrentie-aanpassingen voor maximaal rendement.

Waarom je SEA aan Ibizz kunt uitbesteden

  • Hoogopgeleide experts

  • Echte samenwerking

  • Lokaal actief

  • Full-service agency

Wat we eerder hebben bereikt

Ibizz is trots op onze certified partnerships

Leadinfo
Microsoft
Google
Channable
Bol.com
Google Permier 2025

Veelgestelde vragen

Neem contact met ons op

Ontdek wat SEA voor jouw
bedrijf kan betekenen

Algemeen