Opvallend is dat veel merken veronderstellen dat ze geloofwaardiger zijn, als ze zich mooier voordoen dan de werkelijkheid is. Veel merken raken niet uitgepraat over zichzelf. En laten we eerlijk zijn: het is best verleidelijk om over jezelf te praten. Maar hoe lang houd je het vol om de hoofdrol in je eigen verhaal te spelen? Hoe lang blijven luisteraars geïnteresseerd?
Om mensen te blijven boeien blijkt het effectiever om de gids in je eigen verhaal te zijn, een echt verhaal dat bij je past en waarom het logisch is waarom klanten voor je kiezen. Gun je klant daarin de hoofdrol en zijn behoeftes. Verplaats je in zijn of haar situatie met een goede persona-sessie en creëer content dat niet alleen even de spotlight pakt maar op lange termijn gaat opvallen. Toon empathie en help mensen de doelen te bereiken die ze voor ogen hebben, en de klant gaat jouw verhaal aan anderen vertellen.
Natuurlijk zou je iedereen wel willen bedienen. Maar dat is niet alleen onmogelijk, het is ook onpraktisch. Focus. Maak het simpel. Wie staat er bij jou op nummer één? Wie is jouw grootste fan? Waarom zouden ze voor jouw merk naar rechts moeten swipen? Met die uitkomst wordt alles kristalhelder. Van je belofte en positie op de markt tot aan je herkenbaarheid. Geef je klanten reden om voor jou te kiezen. Verander de hartjes in een langdurige relatie.
Wie daarin slaagt, bouwt aan een merk dat heel lang herkenbaar en geliefd zal zijn. En dat is nou net waar iBiZZ een klein handje kan helpen – niet kort en snel de aandacht trekken, maar een duurzaam verhaal in een creatief jasje dat bij je past. Aan de hand van de (online) doelstellingen gaan we samen op zoek naar de beste manier om jouw merk neer te zetten. Jij bent bij iedere stap in het proces betrokken.